4 tartalommarketing eszköz, amit még mindig sokan nem használnak

tartalommarketing

Mi is az a tartalommarketing, avagy Content Marketing?

Lényegében az a technika, amelyen keresztül a potenciális piacunknak érdekes és értékes tartalmakat adunk át, annak reményében, hogy ügyfeleket/vásárlókat szerzünk.

A marketing teljesen átalakult a 21. századra, az itt felsorolt eszközöket ennek ellenére még mindig nagyon kevés vállalkozás használja, pedig érdemes lenne.

Hogy melyek ezek, lássuk:

1. Blog

Az első tartalommarketing eszköz, amelyet megnézünk, a Blog. A blogolás egy hasznos és értékes eszköz lehet az alapvető marketing stratégiában.

A weboldalad egy fontos részeként a Blog tartalmazza a márkád történetét, elősegíti az oldalad rangsorolását a keresőkben, javítva a webhely általános láthatóságát bevonzva a potenciális ügyfeleket/vásárlókat. Ne feledd az emberek “szakértőket” keresnek az adott témában, minél komolyabb a tartalmad, annál nagyobb lesz a hitelességed.

Különösen előnyös lehet cégednek, ha eleve több csatornás terjesztésben gondolkodsz. A blogod úgy állítsd össze, hogy a cikkeket újra-, és újra felhasználhasd, akár egy videó, akár egy közösségi kampány, akár az e-mail marketing részeként.

2. E-mail marketing

A HubSpot felmérése szerint a marketingesek közel 60%-a szerint a legnagyobb megtérülést az e-mail marketing hozza.

Valóban, ha jól használják, akár B2B, akár B2C üzleti modelről legyen szó, az e-mail marketing kétségtelenül növelheti a sikerességünket.

De hogyan is kezdjünk hozzá?

Ezt a későbbiekben egy nagyobb cikkben kifejtem.

3. Közösségi média​

A közösségi média szerepe mára már megváltozott. A napi posztolások ideje a közösségi felületeken már kezd letűnni. Akik jól használják ezen platformokat nemcsak terjesztési csatornaként tekintenek rájuk, hanem közösségépítő eszközként is. Természetesen így a cégek nagyobb nyilvánosságot vállalnak a célcsoportjuk előtt, de ezzel is nagyobb bizalmat érnek el.

Hogy melyik közösségi platform alkalmas a cégednek, az függ az üzleti modelledtől is, pl. egy B2B modell esetén nem feltétlen a Pinterset a te felületed, ésszerűbb lenne azonban a LinkedIn-en próbálkoznod egy kampánnyal. Ha nem tudod, hogyan fogj hozzá, vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk.

4. Videó

A videó készítés számos marketinges számára kihívást jelent, gondoljunk bele forgatókönyv, szereplőválogatás, felvétel, videóprodukciós ügynökség kiválasztása…, és máris mínuszban vagy, még mielőtt a felvétel elkezdődött volna.

Azonban mára már ez is megváltozott, a profi felvételek, színészekkel, 7 számjegyű összegek nem az egyetlen, vagyis már nem a legjobb lehetőség.

Az elmúlt években a videó sokkal elérhetőbbé vált, könnyedén létre lehet hozni profi anyagokat. Állóképek, készletvideók, animációk és szövegek egyszerű kombinációjával a hosszú összetett tartalmakat egy könnyen emészthető formában a közösségi oldalakra.

A közösségi videók egyik legnagyobb előnye, hogy olcsón nagy tömegeket tudunk elérni velük.
De ne feledjük a videó célja elsősorban az, hogy rövidebb idő alatt, vizuálisan vonzó módon meséljen el hosszabb történetet.

Hogy mire építsd a várad?

A vásárlói visszajelzésekre.

Nagyon sok cégnél azt gondolják, hogy ők tudják, mi kell a vevőnek, pedig hasznos információk, és akár meglepetések is kiderülhetnek egy-egy visszajelzésből.
Sokat fejlődhet a vállalkozásod, ha megfogadod az egyes kritikákat.

Soha nem szabad abból kiindulni, hogy Te mit vennél, Te mennyit fizetnél egy hasonló termékért/szolgáltatásért, milyen csomagolásban szeretnéd látni stb. Alkalmazkodj a piacodhoz, ezt a vevőidnek kell megmondani, ezért adj nekik lehetőséget a véleményük kifejtésére.

“Nem számít a Te véleményed, nem számít az üzlettársad, a feleséged, a szomszédod véleménye. Egy valaki véleménye számít, még pedig azé az emberé, aki pénzt ad Neked!”

Ezt mindig tartsd észben, és gondolkodj így, hidd el sokkal sikeresebb leszel vállalkozóként.

Elérhetőségek

e-mail: info@kconsulting.hu

A levelekre 1 napon belül válaszolunk.

telefon: +36-30-017-20-42

Nyitvatartás: hétköznapokon 9:00-16:00

Közösségi média

Alapelvünk

“Küldetésünk növelni a vállalkozásod eredményét, a Te sikered egyben a mi sikerünk is. Szeretjük a szakmánkat, így alázattal és lelkiismerettel dolgozunk. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy felülmúljuk ügyfeleink elvárásait.”

2021©KCONSULTING Minden jog fenntartva |Impresszum|Adatvédelem|