Lényegében az a technika, amelyen keresztül a potenciális piacunknak érdekes és értékes tartalmakat adunk át, annak reményében, hogy ügyfeleket, vagy vásárlókat szerzünk az online felületeinken.
A marketing teljesen átalakult a 21. századra, az itt felsorolt eszközöket ennek ellenére még mindig nagyon kevés vállalkozás használja, pedig érdemes lenne.
Hogy melyek ezek, lássuk:
Az első tartalommarketing eszköz, amelyet megnézünk, a Blog. A blogolás egy hasznos és értékes eszköz lehet az alapvető marketing stratégiában.
A weboldalad egy fontos részeként a Blog tartalmazza a márkád történetét, elősegíti az oldalad rangsorolását a keresőkben, javítva a webhely általános láthatóságát bevonzva a potenciális ügyfeleket/vásárlókat. Ne feledd az emberek „szakértőket” keresnek az adott témában, minél komolyabb a tartalmad, annál nagyobb lesz a hitelességed.
Különösen előnyös lehet cégednek, ha eleve több csatornás terjesztésben gondolkodsz. A blogod úgy állítsd össze, hogy a cikkeket újra-, és újra felhasználhasd, akár egy videó, akár egy közösségi kampány, akár az e-mail marketing részeként.
A HubSpot felmérése szerint a marketingesek közel 60%-a szerint a legnagyobb megtérülést az e-mail marketing hozza.
Valóban, ha jól használják, akár B2B, akár B2C üzleti modelről legyen szó, az e-mail marketing kétségtelenül növelheti a sikerességünket.
De hogyan is kezdjünk hozzá?
Ezt a későbbiekben egy nagyobb cikkben kifejtem.
A közösségi média szerepe mára már megváltozott. A napi posztolások ideje a közösségi felületeken már kezd letűnni. Akik jól használják ezen platformokat nemcsak terjesztési csatornaként tekintenek rájuk, hanem közösségépítő eszközként is. Természetesen így a cégek nagyobb nyilvánosságot vállalnak a célcsoportjuk előtt, de ezzel is nagyobb bizalmat érnek el.
Hogy melyik közösségi platform alkalmas a cégednek, az függ az üzleti modelledtől is, pl. egy B2B modell esetén nem feltétlen a Pinterset a te felületed, ésszerűbb lenne azonban a LinkedIn-en próbálkoznod egy kampánnyal. Ha nem tudod, hogyan fogj hozzá, vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk.
A videó készítés számos marketinges számára kihívást jelent, gondoljunk bele forgatókönyv, szereplőválogatás, felvétel, videóprodukciós ügynökség kiválasztása…, és máris mínuszban vagy, még mielőtt a felvétel elkezdődött volna.
Azonban mára már ez is megváltozott, a profi felvételek, színészekkel, 7 számjegyű összegek nem az egyetlen, vagyis már nem a legjobb lehetőség.
Az elmúlt években a videó sokkal elérhetőbbé vált, könnyedén létre lehet hozni profi anyagokat. Állóképek, készletvideók, animációk és szövegek egyszerű kombinációjával a hosszú összetett tartalmakat egy könnyen emészthető formában a közösségi oldalakra.
A közösségi videók egyik legnagyobb előnye, hogy olcsón nagy tömegeket tudunk elérni velük.
De ne feledjük a videó célja elsősorban az, hogy rövidebb idő alatt, vizuálisan vonzó módon meséljen el hosszabb történetet.
Hogy mire építsd a várad?
A vásárlói visszajelzésekre.
Nagyon sok cégnél azt gondolják, hogy ők tudják, mi kell a vevőnek, pedig hasznos információk, és akár meglepetések is kiderülhetnek egy-egy visszajelzésből.
Sokat fejlődhet a vállalkozásod, ha megfogadod az egyes kritikákat.
Soha nem szabad abból kiindulni, hogy Te mit vennél, Te mennyit fizetnél egy hasonló termékért/szolgáltatásért, milyen csomagolásban szeretnéd látni stb. Alkalmazkodj a piacodhoz, ezt a vevőidnek kell megmondani, ezért adj nekik lehetőséget a véleményük kifejtésére.
„Nem számít a Te véleményed, nem számít az üzlettársad, a feleséged, a szomszédod véleménye. Egy valaki véleménye számít, még pedig azé az emberé, aki pénzt ad Neked!”
Ezt mindig tartsd észben, és gondolkodj így, hidd el sokkal sikeresebb leszel vállalkozóként.
e-mail: info@kconsulting.hu
A levelekre 1 napon belül válaszolunk.
telefon: +36-30-017-20-42
Nyitvatartás: hétköznapokon 9:00-16:00
„Küldetésünk növelni a vállalkozásod eredményét, a Te sikered egyben a mi sikerünk is. Szeretjük a szakmánkat, így alázattal és lelkiismerettel dolgozunk. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy felülmúljuk ügyfeleink elvárásait.”
2021©KCONSULTING Minden jog fenntartva |Impresszum|Adatvédelem|